Mekatronikingenjör - industriell konstruktion

Bunden | Linköping

Yrket för dig som är intresserad av ett kreativt arbete med ny spännande teknik där du får arbeta med alla delar av industriella system.

Omfattning 510 YH-poäng (ca 2,5 år)

19 augusti 2024

22 maj 2024

Utbildningen Mekatronikingenjör – industriell konstruktion är på 2,5 år där vi varvar våra kurser med praktik ute hos våra samarbetsföretag. Du läser oftast en kurs i taget där vi varvar teori med praktisk hantering av utrustning och maskiner. Vi använder moderna pedagogiska metoder med videoföreläsningar och möjlighet till distanshandledning för att effektivisera den tiden som ni är på skolan tillsammans med våra erfarna utbildare. Flera kurser genomförs med projekt för att efterlikna ett normalt arbetssätt för mekatronikingenjörer. Du är på plats i skolan 2-3 dagar i veckan, resterande av tiden är självstudietid som kan utföras på distans.

Vi på AutoElec har lång erfarenhet av utbildning inom Yrkeshögskola och har utvecklat flera pedagogiska verktyg för att studenter på ett effektivt och säkert sätt ska lära sig hantera de komponenter och utrustningar som yrkesrollen kräver. Parallellt med undervisningen arbetar alla våra utbildare med kundprojekt för att utbildningen ska hållas aktuell med den senaste tekniken och metodiken.

Utbildningen kräver ingen särskild behörighet förutom den grundläggande gymnasiebehörigheten. Vi tycker det viktigaste är ett genuint teknikintresse och en bra problemlösningsförmåga.

AutoElec AB