Ansökningsdatum och sen anmälan

Även om sista ansökningsdatum passerat tar vissa skolor emot sena anmälningar. Ibland håller man öppet ända fram till utbildningsstart, eller till och med en bit in på utbildningen.

De program som tar emot sena anmälningar har en gul markering med texten ”Öppen för sen anmälan” i sökmotorn.

Kan finnas året om

Det finns ingen gemensam antagning eller sista ansökningsdatum för YH-utbildningar. Utbildningarna startar året om, vilket innebär att det kan finnas utbildningar som har öppet för sen anmälan när som helst under året.

De program som har öppet för sen anmälan just nu hittar du här

Tänk på att korta utbildningar, kurser, inte har fasta startperioder utan detta bestäms av varje utbildningsanordnare (skola) som även sköter ansökan och antagning.

Du hittar beviljade kurser här

Kontakta skolan direkt

Varje skola sköter själv antagningen till sina utbildningar. Kontakta därför skolan direkt om du har frågor om anmälan.