Vägledning

Via din kommun och Arbetsförmedlingen kan du få stöd av studie- och yrkesvägledare.

Om du har frågor rörande studie- och yrkesvägledning kan du vända dig till din kommun via deras webbplats eller genom att kontakta kommunens telefonväxel och be om studie- och yrkesvägledning. Du kan även vända dig till Arbetsförmedlingen.

Har du frågor rörande en specifik yrkeshögskoleutbildning hittar du kontaktuppgifter till ansvarig utbildningsanordnare längst ner på utbildningssidan.

Arbetsförmedlingen har tagit fram ett verktyg där du kan läsa mer om olika utbildningar, lönenivåer och vilka yrken du kan utbilda dig till. Observera att alla resultat i listan inte gäller enbart yrkeshögskolan utan även andra utbildningsformer.