Technical Account Manager

Distans | Örebro

26 augusti 2024

Utbildningen Technical Account Manager ger dig kompetens inom framtidens försäljning – där digitalisering och automatisering står i fokus. Din kunskap efter utbildningen är eftertraktad och du kommer att vara attraktiv inom en rad olika områden, exempelvis Försäljning B2B, Marknadsföring, Projektledning och Tekniska system. Genom utbildningens två gedigna praktikperioder som technical account manager, där du kan välja att inrikta din utbildning och kompetens inom ett visst område. Du kommer att behärska såväl försäljning inom digitala miljöer som försäljning av digitala tjänster/produkter. Som Technical Account Manager är den digitala kompetensen lika viktigt som säljkompetensen. Detta yrke passar dig som är kommunikativ, nätverkande och strukturerad. Har du drivet och intresset, utbildar vi dig till framtidens tekniska säljare!

Vår account manager utbildning bedrivs på distans. Distansstudier innebär att du självständigt ansvarar över din studietid. Föreläsningar, uppgifter och annan kommunikation är webbaserad och sker via vår lärplattform eller via onlinemöten.

Efter utbildningen kan du arbeta som bland annat:
- Technical Account Manager
- Teknisk säljare
- Företagssäljare

Vanliga arbetsplatser för en Technical Account Manager är företag inom framförallt privata sektorn som sysslar med B2B.

Efter utbildningen har du bland annat kunskap och kompetens inom:
- budgetering och lönsamhetsberäkningar
- säljprocessens samtliga steg samt för yrkesrollen relevanta säljverktyg
- marknadsföringskanaler, konkurrensanalys och kundsegmentering
- Förhandlingsteknik

Efter utbildningen kan du som technical account manager självständigt hitta och föreslå lämplig teknisk lösning utifrån kundens behov och krav.

Hermods AB Örebro