Systemingenjör - Hållbar och Smart Digitaliserad industri

Bunden | Kalmar

Gör skillnad med teknik och IT! Lär dig skapa smarta och miljövänliga produktionsprocesser som Systemingenjör. Världsförbättring börjar här!

19 augusti 2024

15 maj 2024

Är du en av alla som intresserar sig för hållbar och smart digitaliserad industri? I den här utbildningen får du massor av kunskaper och färdigheter som är direkt avgörande när det kommer till att forma framtidens tekniska landskap!

Det lär du dig i utbildningen: Flera viktiga områden tas upp i utbildningen. Till exempel om hur man skapar en digital infrastruktur på olika nivåer för att stödja resurseffektiv, smart och hållbar produktion. Vi går även igenom uppbyggnaden, utvecklingen och konstruktionen av applikationer för styrning av maskinutrustning samt förståelsen för olika kommunikationsprotokoll för industriella applikationer.

Ett särskilt fokus ligger på att utveckla färdigheter att programmera och konfigurera styrsystemsapplikationer, inklusive både diskreta och processtekniska lösningar.

Unikt samarbete med näringslivet: En av utbildningens unika delar är det nära samarbetet med näringslivet. Den är utformad i nära samråd med företag och organisationer, vilket säkerställer att du får de exakta kompetenser som efterfrågas på arbetsmarknaden. Den ledningsgrupp som styr utbildningen består av representanter från dessa företag och organisationer. Att få viktiga kontakter inom näringslivet är a och o för att senare få anställning efter examen.

Genom att välja Systemingenjörsutbildningen positionerar du dig själv för en framgångsrik karriär där du inte bara arbetar med teknik och IT, utan också bidrar till att göra världen bättre genom hållbara och innovativa lösningar inom den digitala industriella sfären.

Industriellt utvecklingscentrum i Kalmar AB