Robot- och CNC-tekniker

Bunden | Mora

Ettårig utbildning som ger dig kunskaper inom robotprogrammering och CNC-styrning som efterfrågas av tillverkningsindustrin inom skärande bearbetning.

26 augusti 2024

26 maj 2024

Robot och PLC, CNC-teknik, ritningsläsning, materiallära, mätteknik, CAD, CAM. Tillsammans med vår ledningsgrupp, som består av representanter från tillverkningsindustrin i regionen, ser vi till att använda den senaste tekniken inom styrda maskiner och robotar för betjäning av dessa.
Utbildningen i Mora har en tydlig koppling till näringslivet. I Mora med omnejd finns ett brett spektra av företag med olika inriktningar med modern teknik och strakt utvecklingsfokus. Här är man inte beroende av endast en basindustri utan företag med flera olika inriktningar. Det ger möjligheten att få en bred och innehållsrik praktik. Här blir du en del av ett viktigt nätverk av framtida arbetsgivare och kollegor. Du erbjuds goda möjligheter att utveckla inom många områden och inte minst goda chanser till intressanta jobb efter utbildningen.Utbildningen riktar sig till dig som har erfarenhet av att ha jobbat med skärande bearbetning i industrin eller har gått industritekniska programmet eller teknikprogrammet eller annan teknisk utbildning på gymnasienivå och vill vidareutbilda dig. Utbildningen passar dig som är intresserad av teknik och tillverkning och vill arbeta med att effektivisera och kvalitetssäkra produktion. Utbildningen kombinerar teori och praktik.

Mora kommun