Projektinköpare/Entreprenadingenjör Bygg och Anläggning

Distans | Stockholm

En utbildning för dig som vill kunna bedriva ett effektivt inköpsarbete inom en expansiv byggbransch. Studera var du än befinner dig – med FEIFLEX!

9 september 2024

2 maj 2024

Som inköpare eller entreprenadingenjör inom bygg och anläggning ser du till att inköpsarbetet utförs på ett korrekt och effektivt sätt. Du planerar och genomför inköp i byggprocessens olika steg, från avtal och val av upphandlingsform till kontroll. Under denna YH-utbildning får du färdigheterna du behöver för detta efterfrågade yrke på arbetsmarknaden!

Exempel på yrkesroller är projektinköpare, entreprenadingenjör, kategoriinköpare, sortimentinköpare, anbudsingenjör och kalkylator.

Om YH-utbildning på FEI:
FEI grundades 1888 och är en av Sveriges främsta utbildningsaktörer. Vårt goda rykte inom näringslivet och internationella nätverk ger dig en stor fördel hela vägen från studier till arbete.

Alla våra YH-utbildningar genomförs med hybridkonceptet FEIFLEX som möjliggör att du kan studera på plats och på distans. Med vår ledande FEIFLEX-teknik får du den bästa studieupplevelsen – oavsett om du deltar i våra lokaler på attraktiva adresser eller online i realtid.

Kurser:
• Avtal och avtalsformer
• Byggprocessen och byggmateriallära
• Digitalisering inom byggsektorn
• Ekonomi för inköpare
• English for the Construction Industry
• Entreprenadjuridik och Entreprenadupphandling
• Examensarbete
• Förhandlingsteknik
• Hållbarhet i byggande och leveranskedjan
• Inköp
• Kommunikation samt projekt- och mötesledning