Redovisningskonsult

Bunden | Arvidsjaur, Gällivare, Kiruna, Kramfors, Lycksele, Varberg, Vilhelmina

Redovisning är ett framtidsyrke att räkna med och vår utbildning ger dig kunskaper för din karriärresa. Studera var du än befinner dig – med FEIFLEX!

19 augusti 2024

2 maj 2024

På arbetsmarknaden finns det ett kontinuerligt växande behov av personer med kompetens inom redovisning, och inom yrkesområdet finns det två huvudsakliga spår. Du kan arbeta som redovisningskonsult med uppdrag hos kundföretag, eller vara anställd redovisningsekonom på ett enskilt företag. Eftersom bokföring och redovisning är obligatoriskt i alla branscher, kan du dessutom inrikta dig på en sektor som du är intresserad av. Föredrar du familjeföretag eller internationella koncerner? Denna YH-utbildning ger dig många olika valmöjligheter och innehåller alla områden som behövs i en kvalificerad redovisningsroll.

Exempel på yrkesroller är redovisningskonsult, redovisningsekonom, redovisningschef, redovisningsansvarig, redovisningsassistent, ekonomichef och controller.

Utöver i Stockholm och på distans, är vi glada att även kunna erbjuda utbildningen i samarbete med lärcenter i sju olika kommuner: Arvidsjaur, Gällivare, Kiruna, Kramfors, Lycksele, Varberg och Vilhelmina.

Om YH-utbildning på FEI:
FEI grundades 1888 och är en av Sveriges främsta utbildningsaktörer. Vårt goda rykte inom näringslivet och internationella nätverk ger dig en stor fördel hela vägen från studier till arbete.

Alla våra YH-utbildningar genomförs med hybridkonceptet FEIFLEX som möjliggör att du kan studera på plats och på distans. Med vår ledande FEIFLEX-teknik får du den bästa studieupplevelsen – oavsett om du deltar i våra lokaler på attraktiva adresser eller online i realtid.

Samarbetet med lärcenter i sju olika kommuner möjliggörs genom att studerande kan träffas på ett lokalt lärcenter och tillsammans delta i lektioner live online via FEIFLEX.

Kurser:
• Affärsjuridik