Produktionsledare film och tv-produktion

Bunden | Stockholm

För dig som vill arbeta bakom kameran med film- och tv-produktion.

19 augusti 2024

14 maj 2024

Som Produktionsledare, 1st AD (FAD) eller platschef är du med i skapandeprocessen av morgondagens film och tv-produktioner. Du samordnar olika delar av produktionen, deltar i planering, förberedelser med manus, budget och är involverad i allt från teknikbehov till inspelningsplatser.

Som produktionskoordinator, 2nd AD (SAD) eller platskoordinator är du den förlängda armen till ovan nämnda arbetsfunktioner. Du är den som ser till att kommunikationen fungerar i hela filmteamet. Du deltar i samordningen av produktionen samt ser till att skådespelare, filmteam, utrustning är på plats och att rätt tillstånd finns.

Utbildningen passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, noggrann, kommunikativ, social och vill arbeta i en bransch där varje dag är under ständig förändring. Det är viktigt att du är strukturerad och stresstålig.

Stockholms stad, Frans Schartaus Handelsinstitut