Platschef

Distans | Solna

Denna utbildning är för dig som arbetar inom byggbranschen och nu känner dig redo att investera i din framtida karriär.

Omfattning 200 YH-poäng (ca 1,5 år)

Undervisningsspråk Svenska

1 augusti 2024

Öppen för sen anmälan

Platschef är en av de mest efterfrågade yrkesrollerna inom Byggbranschen och har ett stort rekryteringsbehov de närmaste åren.
Utbildningen är anpassad för att möjliggöra att man fortsätter arbeta på sin befintliga arbetsplats.

Utbildningen
Detta är en vidareutbildning för dig som redan arbetar inom byggbranschen med arbetsledning eller projektledning.

Fokus i utbildningen är på ekonomi, juridik, arbetsmiljö och ledarskap dvs nyckelkompetenserna för en Platschef.

Utbildningen är helt på distans och studietakten är 75% av en heltid. Studieupplägget är sådant att det skall gå att genomföras samtidigt som man arbetar, dvs få schemalagda aktiviteter. Då utbildningen är på distans spelar det ingen roll var i Sverige du arbetar utan utbildningen har ett riksintag. Utbildningen består av synkrona seminarier, inspelat innehåll, projektarbeten i grupp och individuellt samt rena instuderingar.

I kursen Ledarskap implementeras arbetsplatsförlagda moment där du som studerande kommer ”skugga” en Platschef. Syftet är att ge dig god insikt och kunskaper i de praktiska delarna av yrkesrollen.

Efter genomförd utbildning får du en Yrkeshögskoleexamen som Platschef.

Yrkesroller efter utbildningen
Efter avslutad utbildning kan du arbeta som:

- Platschef, bygg och anläggning

Nackademin AB