Lärlingsutbildning inom traditionellt hantverk

Bunden | Stockholm

Utbildningen omfattar 2 års heltidsstudier inom ett smalt hantverksyrke motsvarande 400 yrkeshögskolepoäng och leder till en yrkeshögskoleexamen.

2 september 2024

15 april 2024

På yrkeshögskolan Hantverksakademin i Stockholm ser inte klassrummen ut som de gör i andra skolor. På Hantverksakademin tillbringar du 80 procent av lektionstiden i din mästers ateljé eller verkstad. Där får du lära dig yrket på riktigt. Resterande tid är du i klassrummet tillsammans med dina klasskamrater och lär dig det du behöver kunna för att bli en duktig företagare. Det ger dig ett unikt nätverk och ett bra avstamp för att bli en #riktighantverkare.

Utbildningen omfattar 2 års heltidsstudier motsvarande 400 yrkeshögskolepoäng och leder till en yrkeshögskoleexamen.

Utbildningen startar varje hösttermin och ordinarie ansökningsperiod är 1 februari - 15 april.

Du kan utbilda dig inom 80 olika hantverksyrken! Allt från tatuerare till snickare - eller varför inte kakelugnsmakare?

Hantverksakademin i Sverige AB