Javautvecklare - Integration

Bunden | Mölndal

Vill du skapa framtiden genom kodning? Då är Javautvecklare - Integration för dig!

26 augusti 2024

Var med och skapa den digitala framtiden genom kodning. En utbildning till Javautvecklare - Integration ger dig möjligheten att skapa program genom att kombinera logik med kreativitet.
Integration är en vital del av dagens mjukvaruutveckling och en förutsättning för företag att nå framgång och nyttja den fulla potentialen av digitalisering. Integration kan liknas vid ett pussel där företagens IT-tjänster blir dina pusselbitar. Ditt jobb blir att få dem att passa perfekt tillsammans.

Under utbildningen kommer du att arbeta i konkreta projekt och lära dig utveckla och leverera produkter genom den agila projektmetoden Scrum.
I ditt Examensarbete får du möjligheten att välja en teknologi som du vill bredda eller fördjupa dig inom. Din utbildning avslutas med en 20-veckor lång LIA-period där du som studerande får kliva ut i arbetslivet, knyta kontakter, fördjupa och testa dina kunskaper i en verklig miljö.

Arbetsmarknaden för systemutvecklare har länge varit stor. De senaste åren har vi sett en markant ökning av efterfrågan specifikt på integrationsutvecklare. Java är ett av världens mest använda programmeringsspråk som ger en stabil grund att stå på. Med en examen från YH Campus Mölndal kommer du att vara attraktiv på arbetsmarknaden.

I din framtida karriär kan du arbeta som exempelvis Integrationsutvecklare, Systemutvecklare, Scrum Master eller IT-projektledare, antingen som inhouseutvecklare inom ett företag eller som konsult. Du får möjligheten att skapa och nyutveckla innovativa system, förbättra och förnya befintliga lösningar, eller förvalta och optimera befintliga system.

Snabbfakta:
Utbildningsstart: 26 augusti 2024
Längd: 400 Yh-poäng (2 år)
Studietakt: 100%
Studieort: Platsbunden - Mölndal
LIA (Lärande i arbete): 20 veckor, 100 Yh-poäng
Särskilda förkunskaper: Matematik 2, Programmering 1
Behörighetsgivande förutbildning erbjuds i Matematik 2 och Programmering 1
CSN: Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till studiemedel.
Ansökningsperiod: 12 februari - 31 maj 2024
Informationsträffar/Öppet hus: Se utbildningens hemsida för mer information under våren.

Läs mer på utbildningens hemsida: https://www.molndal.se/campus-molndal/utbildningar/yrkeshogskola/it-utbildningar/javautvecklare-integration.html

Yrkeshögskola Campus Mölndal