Key Account Manager

Distans | Solna

Jobbar du med försäljning och är redo att ta nästa steg karriären? Bli en av ditt företags viktigaste resurser! Läs till Key Account Manager.

26 augusti 2024

15 maj 2024

Jobbar du idag med försäljning och är redo för en ny utmaning? Bli en av ditt företags viktigaste resurser! Som Key Account Manager (KAM) är det din uppgift att bygga goda, långsiktiga och lönsamma relationer till företagets nyckelkunder. Rollen innebär även att hitta nya utvecklingsmöjligheter, både för ditt företag och för kunden.

Utbildningen vänder sig till dig som arbetat några år inom försäljning och vill komplettera med en gedigen utbildning. Du är en kommunikativ person som har sinne för affärer och god förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du är skicklig på att föra diskussioner och förhandlingar samtidigt som du är smidig vid hanteringen av komplexa situationer.

Utbildningen ges på distans. Ett fåtal träffar har obligatorisk digital närvaro, på grund av examinerande muntliga redovisningar i vissa kurser. Utbildningen genomförs också på halvfart, vilket betyder att du läser ett års utbildning under två år. Detta upplägg främjar möjligheten till att studera vid sidan av jobbet. Något du med fördel gör, då du också direkt kan applicera nyvunna kunskaper i din vardag.

Efter examen kan du arbeta som exempelvis:

Key Account Manager
Account Manager
Storkundsansvarig
Företagssäljare
Nyckelkundsansvarig

OM SÄLJ & MARKNADSHÖGSKOLAN

Sälj & Marknadshögskolan grundades 1996 och är idag en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning i försäljning och marknadsföring. Efter en utbildning hos oss har stora möjligheter till anställning i just den bransch som intresserar dig. Drivna säljare och digitala marknadsförare efterfrågas i alla branscher! Efter avslutad utbildning kommer du kunna stå stark i en operativ roll där ditt främsta fokus är företagets viktigaste kunder. I din nya verktygslåda har du bland annat kunskaper inom förhandlingsteknik, affärsjuridik och projektledning. Genom god kännedom kring behovsanalys och omvärldsanalys kommer du också att kunna arbeta proaktivt och effektivt med att stärka företagets position på marknaden. Räkna med att bli en omåttligt efterfrågad, och extremt viktig, bolagsresurs. Oavsett om du vill avancera inom den egna organisationen, eller söka nya utmaningar.

Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB - Stockholm