IT-projektledare

Bunden | Stockholm

Bli IT-projektledare på 1,5 år! Framgångsrika IT-projekt kräver förståelse för IT, kunskap om projektledningsmetoder och att leda andra personer.

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

19 augusti 2024

18 augusti 2024

Den digitalisering som pågår i samhället gör att IT-projektledare är starkt efterfrågade idag och behovet kommer fortsatt att öka framöver. I denna utbildning får du det som behövs för att kunna axla rollen som IT-projektledare och det som krävs för att kunna driva framgångsrika projekt!

För att kunna driva framgångsrika IT-projekt behöver du förstå IT, men även ha kunskap om
projektledningsmetoder samt hur man leder andra personer. Det är just detta som du får i JENSEN yrkeshögskolas utbildning till IT-projektledare. I rollen är det även viktigt att kunna samarbeta och kommunicera med andra yrkesroller i projektet, som systemutvecklare och testare, samt med leverantörer och beställare. Även detta är en viktig del av utbildningen.

Under utbildningen får du 20 veckor arbetslivserfarenhet genom LIA-perioderna med möjlighet att få praktisk erfarenhet av IT-projektledning. Du får även chansen att skapa värdefulla kontakter i arbetslivet under LIA-perioderna.

JENSEN Education School AB