Frontend-utvecklare

Bunden | Göteborg

Bli Frontendutvecklare och skapa snygga och användarvänliga webblösningar

1 augusti 2024

Som frontendutvecklare är du ansvarig för att hemsidor anpassas utifrån webbläsare, smartphones och läsplattor. Du kommer att jobba med design och att skapa hemsidor som är användarvänliga. Att skapa hemsidor med HTML, CSS och JavaScript – som är anpassade efter användaren behov är centrala för en frontendutvecklare. Andra viktiga egenskaper du får lära dig är att arbeta i team genom den agila metoden Scrum.
Genom gästföreläsare och företagsbesök kommer du få en god affärsförståelse och de avgörande faktorerna för en framgångsrik webbplats. Att förstå en beställare och hitta lösningar på kunders problem är viktiga egenskaper för att utveckla kraftfulla och användarvänliga hemsidor.
Under din praktik, LIA, får du praktisera allt det du lärt dig under ditt första år på utbildningen. IT-Högskolan har en tydlig LIA-process för de studerande vilket underlättar matchningen mot rätt företag.

IT-Högskolan Sverige AB