Front end developer

Bunden | Stockholm

För dig som vill arbeta med modern webbutveckling från ide till färdig webbplats för olika plattformar och enheter.

Undervisningsspråk Svenska

1 september 2024

Avancerad webbutveckling med fokus på form och funktion

Du kommer att få lära dig allt inom webbproduktion från tanke till färdig webbplats för olika plattformar och enheter. Efterfrågan är hög och vår Front End-utbildning ger dig extremt goda möjligheter i arbetslivet.

Stor efterfrågan
Idag är mobilen och plattan de vanligaste enheterna för att komma i kontakt med ett företag och dess webbplats. Det ställer stora krav på anpassning till den nya tekniken och efterfrågan på Front End utvecklare växer. Behovet är stort hos såväl webbyråer, kommunikationsbyråer som hos IT-konsulter, men även bland företag i andra branscher.

Professionell webbutveckling med höga krav
Utbildningen Front End Developer ger dig kompetensen att använda den webbteknik som krävs för att producera avancerade webbplatser. Du tränas i allt från webbdesign, användbarhet/UX till CSS och JavaScript. Utbildningen inkluderar allt från ett brett spektrum av programmeringsspråk till kunskaper i utveckling av responsiv design och mobila webbapplikationer.

Efter examen kommer du bland annat att kunna arbeta som:
Front End Developer
Webbutvecklare