Fastighetsförvaltare

Bunden | Göteborg

Omfattning 500 YH-poäng (ca 2,5 år)

1 augusti 2024

Fastighetsförvaltaren har en nyckelroll på fastighetsföretaget och det övergripande ansvaret för förvaltningen av en eller flera fastigheter. Rollen som förvaltare är spännande och kan vara utformad på olika sätt beroende på arbetsgivare. Arbetet kräver en bred kunskap inom många kompetensområden. Arbetsuppgifterna varierar från att ansvara för fastighetens ekonomi, till att planera fastighetens underhåll och kommande reparationer. Samarbete och kontakt med människor inom branschen är en stor del av vardagen.

Fastighetsförvaltare passar dig som
• Vill ha ett varierande yrke och som trivs med att ha många bollar i luften
• Är socialt kompetent med drivkraft och initiativförmåga
• Tycker om att driva och leda projekt

Utbildningen
• 2,5 år
• Teknik, ekonomi, juridik och kommunikation. Detaljerad information finner du i kursöversikten.
• 3 LIA-perioder (praktik) ger dig värdefull erfarenhet. Du får även goda möjligheter att knyta kontakter med framtida arbetsgivare.

Framtiden ser bra ut!
• Fastighetsbranschen är under stark utveckling. Det finns en stor efterfrågan på färsk och modern kompetens. Utredningar pekar på ett rekryteringsbehov motsvarande 8 000 till 10 000 personer de närmaste 3 till 5 åren.

Efter Newtons utbildning till Fastighetsförvaltare kan du arbeta som:
o Fastighetsförvaltare
o Förvaltarassistent
o Projektledare

• Ingångslönen för en Fastighetsförvaltare runt 29 000 kr, snittlönen 38 500 kr och topplöner kring 60 000 kr.

Newton Kompetensutveckling AB