Demand chain management - digitala lösningar för hållbara globala försörjningskedjor

Bunden | Göteborg, Stockholm

Examen Kvalificerad yrkeshögskoleexamen

1 januari 2025

Utvecklingstakten på E-handel globalt har under lång tid legat på imponerande 15% per år men konsekvenserna av Covid-19 har ytterligare drivit på den digitala utvecklingen vilket resulterat i en högkonjunktur som spås vara här för att stanna.
Företag inom alla branscher ställer om sin verksamhet till mer kundstyrda processer för att minimera kostnader och öka sin lönsamhet.
Samtidigt sker en tydlig och omfattande förändring inom detaljhandel där utvecklingen går från traditionell butiksförsäljning till Showrooms, Pop up Stores och Marknadsplatser.

All tillväxt sker just nu inom de digitala kanalerna och de nya IT verktygen som erbjuds inom området blir allt fler och alltmer effektiva vilket innebär att efterfrågan på kompetens inom området Demand Chain Management kraftigt ökar.
Universitet, företag och offentlig sektor är tydliga – efterfrågan på kompetens inom området kommer att öka globalt under en lång tid framöver.
ver.

Vem är du som söker denna utbildning?

Du som har gymnasial utbildning och har viss arbetserfarenhet med intresse kring inköp, logistik, produktionsstyrning, lager- och transportstyrning, försäljning eller ekonomi. Demand Chain Management är en tvärdimensionell funktion som påverkar alla områden i ett företag.

Aktuella jobbtitlar:

Demand Planner, E-Commerce Manager, Logistiker/Inköpare, Produktionsplanerare, Supply Chain Manager, Supply Planner, Demand Chain Manager etc.

One Academy AB