.NET-utvecklare

Bunden | Stockholm

Som .NET-utvecklare jobbar du i team med att skapa och vidareutveckla IT-system och applikationer på en avancerad nivå.

1 augusti 2024

Har du ett brinnande intresse för programmering och vill vara med och förändra framtidens IT-system och applikationer? I så fall är IT-Högskolans utbildning .NET-utvecklare för dig!

Du kommer att lära dig Microsofts .NET-plattform och programmeringsspråket C# (läs: C-sharp) på en avancerad nivå. Du lär dig skapa databaser och Windows applikationer med programmet Visual Studio men också andra webbapplikationer. Utbildningens fokus ligger på programmering, därför lär du dig skapa underhållsvänlig kod och testbar kod för att förfina dina programmeringsförmågor. Dessutom lär du dig agila metoder och kundförståelse. Utbildningen innehåller mycket praktiska moment som laborationer, övningsuppgifter och 28 veckors LIA (praktik).

Behovet av .NET-utvecklare är stort och framtidsutsikterna är mycket goda. Du kommer besitta spetskompetens och erfarenheter inom .NET-utveckling som IT-företagen efterfrågar vilket gör dig attraktiv på arbetsmarknaden.

IT-Högskolan Stockholm AB