Systemingenjör

Bunden | Arboga

Är du en serviceinriktad problemlösare. Bli Systemingenjör– ett bristyrke, bli klar om 2 år!

19 augusti 2024

Systemingenjör -bli klar om 2 år

Som systemingenjör kommer dina arbetsuppgifter att vara inom IT. Beroende på vilket företag du arbetar på kan arbetsuppgifterna variera stort. Arbetsmarknaden är mycket god för systemingenjörer och många stora arbetsgivare ser stor brist på arbetskraft.

Du kommer efter utbildningen att ha kunskaper inom på marknaden förekommande nätverks- och transmissionstekniker. Olika IT-säkerhetslösningar och kommunikations stödtjänster, Visualiseringsplattformar och praktiskt och teoretisk felsökning. Du får kompetenser för att självständigt fungera i en projektorganisation samt att kritiskt kunna granska och föreslå förändringar inom och utanför projektet.

Efter utbildningen kommer du att kunna söka arbete som Systemingenjör, Driftoperatör, Driftsättare, Nätverkstekniker, Supporttekniker och teknisk projektledare.

I utbildningen ingår 100 poäng LIA, vilket gör dig väl förberedd för arbetsmarknaden.

Våra samarbetspartners i utbildningen är:
SAAB, Försvarsmakten, Semcon, E-on, FMV, Comitech, Teracom, Netropolis, Arboga Kommun, Telliq

Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet till yrkeshögskolan, samt särskild behörighet - godkänt i kursen Data- och nätverksteknik eller motsvarande.

Arboga kommun, Vuxenutbildningen