Trädgårdsmästare, ledarskap, skötsel och underhåll av gröna miljöer

Distans | Umeå

För dig som älskar trädgård och vill fördjupa dig inom skötsel, planering, anläggning, underhåll, växtproduktion och förädling samt ledarskap!

Undervisningsspråk Svenska

9 september 2024

Älskar du trädgård och vill fördjupa dig inom området skötsel och planering, anläggning, underhåll, växtproduktion och vidareförädling? Kanske vill du bli arbetsledare inom kommun, kyrkan, handelsträdgård, hos anläggningsföretag eller varför inte bli egen företagare eller rådgivare inom området?

Utbildningen ges delvis på distans med fysiska träffar och bygger vidare på befintliga grundkunskaper inom trädgård motsvarande gymnasienivå. Arbetsmarknaden är god i hela landet, men branschen är till stor del säsongsbetonad. Som utbildad inom Yrkeshögskolan med kompetens inom ledarskap och ekonomi ökar dock möjligheterna kraftigt till helårsanställning.

Läs mer på vår egen skolwebb om ingående kurser, behörighet, urval och allt annat du behöver veta!

Umeå kommun - Forslundagymnasiet