Professionell klippare inom film och TV-drama

Bunden | Malmö

Vill du ha ett flexibelt yrke inom medieproduktion som även har goda frilansmöjligheter? Sök vår utbildning till Professionell Klippare!

1 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Grit Academys utbildning till Professionell klippare
Drömmer du om en karriär där du kan arbeta kreativt med film, ljud och mediaproduktion? Då är vår utbildning till professionell klippare rätt för dig! Den här tvååriga utbildningen ger dig efterfrågad kompetens inom klippning, färgkorrigering och ljudläggning så att du kan arbeta framgångsrikt som kvalificerad klippare.

Underhållningsbranschen är en ständigt rullande maskin, och den växer sig allt större med varje generation. I samma anda växer även informativ mediaproduktion, och ökad tillgång till utrustning har gjort det enklare för mindre produktionsbolag att etablera sig. Men alla har en sak gemensamt; de behöver professionella klippare. Som klippare bistår du med expertis inom bild- och ljudredigering, och utgör därför en viktig roll i skapandet av film och digital media. Vår utbildning erbjuder dig alla nödvändiga kompetenser som krävs för att arbeta som professionell klippare, både för ett företag och som frilansare.

Genom att läsa vår utbildning till professionell klippare kommer du bland annat kunna arbeta som
· Colorist
· Digital image technician
· Filmklippare
· Grafisk animatör
· Klippassistent

Vår utbildning inkluderar ett brett urval av kurser och kompetenser vilket öppnar för ett flertal olika karriärmöjligheter efter examen.

Utbildningen innehåller följande kurser:
· Color grading
· Digital mediahantering
· Distribution och leveransformat
· Dramaturgi
· Entreprenörskap för filmarbete
· Examensarbete
· Filmklippare 1
· Filmklippare 2
· Filmklippare 3
· Filmklippare 4
· Filmproduktion i teori
· Hållbar produktion
· Introduktion till postproduktion
· LIA 1
· LIA 2
· Ljudläggning
· Motion graphics
· Videography

Varför Grit Academy?
På Grit Academy kombinerar vi kunskap och inlärning med beteende och personlig utveckling. Våra utbildningar ger därför dig som studerande rätt kompetenser för att komma in på arbetsmarknaden, men även rätt attityd för att lyckas och nå dina mål.

För mer information, se www.gritacademy.se

Grit Academy