Event & Destination Developer

Bunden | Göteborg

Vill du jobba med utveckling av fysiska och digitala koncept och produkter med inriktning mot event- och besöksnäringen?

19 augusti 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Konceptutvecklare Event & Besöksnäring ger dig kompetens att ansvara för planering, genomförande och utvärdering av koncept- och produktutveckling för fysiska och digitala koncept. Efter utbildningen kan du också jobba med kvalificerade arbetsuppgifter inom försäljning, marknadsarbete och eventproduktion.

Utöver goda kunskaper om besöksnäringen, ger utbildningen kunskaper i affärsutveckling, hållbar utveckling, projektledning, affärsekonomi samt utvecklar ditt sinne för affärsmannaskap.

Konceptutvecklare Event & Besöksnäring ger dig kompetens att ansvara för planering, genomförande och utvärdering av koncept- och produktutveckling för fysiska, hybrida och digitala event/produkter. Efter utbildningen kan du också jobba med kvalificerade arbetsuppgifter inom marknadsföring, eventproduktion samt leda och genomföra projekt inom event och besöksnäringen. Utöver goda kunskaper om besöksnäringen, ger utbildningen kunskaper i hållbar affärs- och konceptutveckling, event management, entreprenörskap samt affärsekonomi.

KURSER
Affärsekonomi
Affärsjuridik
Affärsmannaskap