Ridlärare

Bunden | Umeå

Utbilda dig hos oss i ridskoledrift, hästvälfärd, arbetsmiljö/säkerhet, lektionsplanering, ridundervisning, hästutbildning och anläggningsskötsel!

26 augusti 2024

26 maj 2024

25 augusti 2025

Arbetar du i nuläget inom hästbranschen eller har erfarenhet av hästar och ridsport och vill vidareutbilda dig till ridlärare? I nuläget finns en stor efterfrågan på utbildade ridlärare i hela norra Sverige och chansen att få jobb efter utbildning anses stor. Teori och praktik varvas intensivt inom vår utbildning för att på bästa sätt förbereda dig inför din framtida yrkesroll som ridlärare.

Utbildningen är ettårig, på heltid och till stor del på distans med inslag av schemalagda onlinelektioner och obligatoriska grupparbeten. Det ingår dessutom en hel del fysiska träffar i Umeå samt LIA för genomförande av de praktiska momenten innefattande färdighetsträning i egen ridning/hästutbildning samt hållande av olika slags ridlektioner. I utbildningen får du utifrån forskning och empiri fördjupa dig inom ett flertal områden, bland annat pedagogik, didaktik och metodik, häst- och stallmiljö som lärmiljö, hästkunskap, ridlära, ridskoleekonomi och hållbarhet.

En röd tråd genom hela vår utbildning är din egen personliga utveckling som ledare och vi använder modern pedagogik och ett inkluderande och lyhört arbetssätt - precis som vi vill att framtidens ridlärare ska göra!

Umeå kommun - Forslundagymnasiet