Event Manager

Bunden | Stockholm

Bli en stjärna på att planeraoch genomföra event på ett framgångsrikt sätt genom denna YH-utbildning. Studera var du än befinner dig – med FEIFLEX!

19 augusti 2024

2 maj 2024

1 augusti 2025

En Event Manager ansvarar för att framgångsrikt leda event, från idé till genomförande. Vill du utveckla färdigheterna som krävs? Under denna YH-utbildning får du bl.a. kunskaper inom projektledning, kommunikationskanaler, presentationsteknik, företagsekonomi och eventjuridik – för att kunna leda framtidens event inom olika branscher.

Exempel på yrkesroller är projektledare, eventkoordinator eller marknadskoordinator.

Om YH-utbildning på FEI:
FEI grundades 1888 och är en av Sveriges främsta utbildningsaktörer. Vårt goda rykte inom näringslivet och internationella nätverk ger dig en stor fördel hela vägen från studier till arbete.

Alla våra YH-utbildningar genomförs med hybridkonceptet FEIFLEX som möjliggör att du kan studera på plats och på distans. Med vår ledande FEIFLEX-teknik får du den bästa studieupplevelsen – oavsett om du deltar i våra lokaler på attraktiva adresser eller online i realtid.

Kurser:
• Corporate Communications och presentationsteknik