Lokförare Stockholm

Bunden | Älvsjö

Ta chansen och utbilda dig till lokförare, ett varierande yrke med goda framtidsutsikter!

1 februari 2025

Utbildningen innebär 220 dagars studier på heltid, vilket omräknat innebär 220 YH-poäng, uppdelat på teori och praktik. Teorin läser du i skolans lokaler belägna i Älvsjö i södra Stockholm. Teoridelen är totalt 120 dagar. Praktiken, LIA (Lärande i arbete), genomförs hos olika järnvägsföretag i hela Sverige.

Vi arbetar med moderna utbildningsmetoder och IT-verktyg. Våra lärare och föreläsare har en lång erfarenhet från branschen. Kurslitteratur och övrigt material är kostnadsfritt. Utbildningen är studiemedelsberättigad.

MTR Nordic