Designer-/produktutvecklare med 3D kompetens

Bunden | Malmö

Tillskärarakademin Malmö utbildar framtidens Designer/Produktutvecklare med 3D kompetens.

19 augusti 2024

31 maj 2024

18 augusti 2025

Vill du arbeta som Designer/produktutvecklare i med CLO3D kompetens, anställd eller med eget företag och använda dig av senast tekniken, hållbara metoder och ett cirkulärt tänk? Då är detta en utbildning för dig. Vi arbetar självständigt från idé till färdig produkt. Målet är att du skall på ett fördjupat sätt få förståelse för hela produktionskedjan och vara förberedd på att hela tiden söka nya möjligheter för att bredda och fördjupa kompetensen ytterligare.
Du kommer att vara redo för att självständigt ansvara för passformsarbete i 3D teknik, utveckla graderade modeller genom måttabeller, storlekssystem och självständigt utifrån en order planera och förbereda inför produktion, ta fram material, måttlistor och instruktioner för olika produktgrupper samt kunna bidra till att stärka och utveckla arbetet med hållbarhet, CSR och miljö.
Kommunikation både på svenska och engelska är av stor vikt då de flesta så småningom kommer att arbeta på en global marknad.
Utbildningen är upplagd över två terminer och med en LIA period på 6 veckor under andra terminen. Företag som Future by Lund, Dittlaus skrädderi, Malmö Opera, Elvine AB, House of SAKI, Malmö Industries/Manér, JLindeberg, Crealtion Fields, Birgitta Helmersson/Helgrose Studios, Lilla Vilda, Pampas, MQ, Najell, Lindex, Bernadi AB, PG Creative Studios och Skräddarhuset är några av de företag som du kan göra LIA hos och som står bakom behovet av utbildningen.
Utgångspunkten är att alla skall utveckla ett professionellt förhållningssätt, en specifik ämneskompetens och en kommunikativ kompetens samt en kvalitetsmedvetenhet. Alla delkurser går in i varandra och den röda tråden är att använda CLO3D programmet i samtliga.
Alla får tillgång till Teams där en "dossier" för varje studerande finns där man kan samla sina arbetsuppgifter, lösningar, prov och annat material. Detta får sedan du sedan med dig vilket utgör ett arbetsmaterial som du kan använda som "referensbibliotek eller uppslagsverk" efter avslutad utbildning. Undervisningen sker i form av lärarledda genomgångar och övningar samt självständigt arbete. Studier i grupp syftar till att stimulera och utveckla förmågan till kommunikation, reflektion, samverkan och självkännedom. Alla studerande får egna studerandelicenser till Teams, CLO3D, Illustrator, Photoshop, Excel mfl så man kan arbeta hemifrån, möjlighet till lån av dator under studietiden finns.

Malmö Tillskärarakademi AB