Bryggeriteknik

Distans | Ludvika

Omfattning 315 YH-poäng (ca 1,5 år)

Undervisningsspråk Svenska

1 augusti 2025

1 januari 2027

Den här unika utbildningen tillgodoser ett stort behov inom branschen. Därför har våra studenter hög anställningsbarhet efter examen. De studerande får lära sig och utveckla de teoretiska och praktiska kunskaperna i öltillverkning. Utbildningen ger även kunskaper som är användbara vid mälteriarbete, liksom grundkunskaper i laboratoriearbete. Under utbildningen är kurserna utformade så att det skall passa allt från mikro till mellanstora och även till stor del större bryggerier.En utbildning i bryggeriteknik ger dig möjlighet att arbeta inom en spännande och kunskapsintensiv bransch. Det är en bred yrkesutbildning som ger den kompetens bryggerierna efterfrågar.

Västerbergslagens utbildningsförbund - Teknik