Produktionslogistiker

Distans | Skellefteå

Vill du lära dig mer om effektivisering och förändringsarbete ur ett hållbart perspektiv. Ansök till utbildningen Produktionslogistiker!

2 september 2024

15 maj 2024

1 september 2025

Produktionslogistiker 445 yhp (distans) med fasta träffar i Skellefteå

Logistik bygger på optimering och effektivisering av verksamheten. Som produktionslogistiker arbetar du med att skapa en effektiva flöden och att rätt sak är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Som person gillar du att kommunicera med andra människor och arbeta i team.

Utbildningens mål
Efter avslutad utbildning kommer du att ha den yrkeskompetens som krävs för att självständigt ta ansvar för att leda projekt och implementera projektresultat på ett systematiskt, kvalitetssäkert och hållbart sätt.
Du kommer också att ha kompetenser att förstå relationerna mellan produktion, planering och industriföretagets övriga funktioner.
Efter avslutad utbildning kan du jobba som produktionslogistiker och kunna utveckla och effektivisera produktionsprocesser och övervaka och följa upp projekt inom logistik-och produktionsplanering för att uppnå uppsatta mål.

Utbildningens upplägg
Utbildningen till Produktionslogistiker är en Yrkeshögskoleutbildning på heltid som du läser på distans via vår lärplattform. Vissa moment som till exempel studiebesök och examinerade gruppövningar går inte att göra på distans.
För denna utbildning innebär det att du måste kunna resa till Skellefteå 2-3 gånger per termin. Vid obligatoriska träffar betalar du själv eventuella resor och uppehälle.

TCC Sverige AB