Frontendutvecklare

Bunden | Västerås

Tycker du att det är kul med kod? Var med och utveckla framtidens sajter, applikationsverktyg och e-handelslösningar! Läs till Frontend-utvecklare!

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Yrkesrollen som Frontend-utvecklare har växt fram ur det som tidigare generellt kallades webbutvecklare. I och med den konstanta digitalisering som sker är behovet av Frontend-utvecklare stor och behovet spås vara ihållande även framåt.

Som Frontend-utvecklare är du med och utvecklar bland annat sajter, applikationsverktyg och e-handelslösningar. Du är den som med hjälp av kod skapar det lager som gör att människor kan interagera med tekniken.

Under denna utbildning får du goda färdigheter i att utveckla effektiva och responsiva webbsidor med hjälp av de senaste verktygen och lär dig de hetaste trenderna inom Frontend. Utbildningens fokus ligger på områden som JavaScript, HTML och CSS, som alla är kompetenser som ofta efterfrågas av arbetsgivare.

Mer information om utbildningen hittar du på:

EC Utbildning AB Västerås