Fiske- och jaktguide

Bunden | Forshaga

Utbildningen är för dig som vill arbeta inom den växande fiske- och jaktturismbranschen. Mycket goda möjligheter till ett spännande jobb efter avslut

Undervisningsspråk Svenska

1 augusti 2024

1 augusti 2025

UTBILDNINGSINFO OCH EXAMEN Utbildningen är tvåårig och omfattar 400 Yh-poäng uppdelade i två delar; Yh-kurser och LIA/praktik (Lärande i arbete). Efter genomförd utbildning erhålles ”Kvalificerad Yrkeshögskoleexamen”. OBS! Det finns två olika yrkesutgångar; fiske eller jakt.

VÄLJ INRIKTNING; FISKE ELLER JAKT Utöver den gemensamma kursplanen, med övergripande kurser samt kombinerade fiske- och jaktkurser, väljer studenten en fördjupning som riktar sig mot yrkesutgång fiske eller jakt.

STOR ERFARENHET AV BRANSCHEN Inom sportfiske har skolan varit verksam och ledande på yrkeshögskolenivå de senaste tjugo åren. ForshagaAkademin har ett nära samarbete med många företag och organisationer inom sportfiske- och jaktområdet. Detta säkerställer att studenterna får en utbildning med bra branschförankring och god möjlighet till nätverksbyggande.

FRAMTIDSUTSIKTER Fiske- och jaktturismbranschen växer rejält och därmed finns det mycket goda möjligheter att få anställning eller starta eget företag efter avslutad utbildning. Vår utbildning ger dig redskapen att möta efterfrågan!

ForshagaAkademin AB