Digital Marketing Specialist

Bunden | Luleå, Umeå

Här får du specialistkompetens inom marknadsföring i digitala medier, som t ex sökmotoroptimering, content-, social media- och influencer marketing.

Omfattning 400 YH-poäng (ca 2 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska och engelska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

19 augusti 2024

Gå till utbildningen

Sista ansökningsdatum

25 mars 2024

Fler starter

1 augusti 2025

Om utbildningen

Digital Marketing Specialist ger dig specialistkompetens inom marknadsföring i digitala medier. Utbildningen rör allt från content marketing och influencers till dataanalys och sökmotoroptimering. Andra viktiga verktyg som tas upp är exempelvis sökmotormarknadsföring, programmatic advertising, social media advertising och marketing automation.

Digital Marketing Specialist är yrkesrollen för dig som är intresserad av att skaffa dig övergripande kompetens inom digital marknadsföring. En digital marketing specialist har förmågan att se hela kedjan i det digitala marknadsföringsarbetet och kunna peka ut vilken delar som fungerar väl, vilka delar som behöver stöd och vilka verktyg och metoder som är applicerbara i de enskilda fallen. Genom LIA och examensarbete har du möjlighet att fördjupa din kunskap inom ett eller flera områden och skaffa dig värdefull praktisk erfarenhet för framtiden.

Utbildningen Digital Marketing Specialist placerar dig i framkant av utvecklingen inom digital marknadsföring, och du utvecklar förmågan att hålla din expertis uppdaterad i det höga tempo marknaden har i dag.

Utbildningens huvudmoment:

Marknadsföring (20 poäng)
Teknik för digitala marknadsförare (20 poäng)
Sökmotoroptimering (15 poäng)
Google Ads & SEM (15 poäng)
Presentationsteknik & presentationsverktyg (10 poäng)
Content marketing, Paid Social & Influencer marketing (25 poäng)
Juridik för digitala marknadsförare (10 poäng)
Digital Analys 1 (15 poäng)
Medieplanering och kampanjhantering mixed media (15 poäng)
Lärande i arbete 1 (50 poäng)
Programmatic advertising & marketing technology (20 poäng)
Customer Experience & Marketing Automation (20 poäng)
Digital Analys 2 (10 poäng)
Tag Management (10 poäng)
Budgetering och kalkylering för marknadsförare (10 poäng)
Konsultation (10 poäng)
Marknadsplan och digital strategi (25 poäng)
Examensarbete (30 poäng)
Lärande i arbete 2 (70 poäng)

IHM – Din väg ut i näringslivet. Och i världen.
På IHM lär du dig tänka affärsmässigt och får en stabil grund och en självsäkerhet i affärssammanhang genom träning och företagspraktik. Våra föreläsare och övningscase kommer direkt från näringslivet och du får möjlighet att knyta kontakter som kan bli avgörande för din framtid.

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

IHM Business School AB Stockholm

Webbplats

E-post

Telefon