B2B-säljare

Bunden | Malmö

Söker du en väg in i säljyrket? En utbildning som utvecklar din motivation och personliga utveckling? Ansök då till Grit Academys B2B-säljutbildning!

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Grit Academys B2B-säljutbildning

Är det viktigt för dig med motivation och personlig utveckling? Är säljyrket något för dig? Det som kännetecknar Grit Academy som yrkeshögskola är att den är skapad av pedagoger. Genom att förena utvecklingspsykologi och pedagogik vill vi optimera varje individs utveckling, lärande och det vi kallar grit, det vill säga ett vinnande beteende där ihärdighet och ambition förmår individen att uppnå sina långsiktiga mål.

Hösten 2024 startar nästa omgång av Grit Academys utbildning för B2B-säljare i Malmö. Grit Academys B2B-utbildning ger studenter rätt verktyg och kunskap för att kunna arbeta som professionella säljare. Utbildningen innefattar både teoretiska och praktiska moment och är skräddarsydd efter arbetslivets behov för att skapa en snabb väg in i arbetslivet.
Efter vår utbildning kan du bland annat arbeta som:

· B2B/företagssäljare
· Account Manager
· Projekt- och säljledare
· Säljkonsult

Säljyrket har genomgått stora förändringar. I och med tekniska utvecklingen och ökad konkurrens och prisdumpning på den globala marknaden har säljyrket blivit allt mer kunskapsintensivt. Detta innebär att kompetenskraven har ökat på säljare, men även ansvarsområdet. En företagssäljare får i allt högre grad ta ansvar över verksamhetens ekonomi på företaget eller inom organisationen. Utbildade företagssäljare är därför mycket efterfrågade på arbetsmarknaden. En B2B-utbildning ger dig tillgång till en bransch med goda möjligheter att utvecklas och avancera inom yrket, till exempel till säljledare eller säljchef.

B2B-utbildningen är på heltid under två år och sträcker sig över 80 veckor. Den innefattar följande kurser:

• Affärsekonomi
• Affärsengelska
• Affärsjuridik
• Digitala kanaler och medier
• Examensarbete
• Förhandlingsteknik
• Försäljningspsykologi
• Inbound marketing
• KAM-sälj
• Kommunikation och presentationsteknik
• LIA1