Event Marketing & Management

Bunden | Göteborg

Utbildningen vänder sig till dig som vill arbeta med projektledning, produktion och marknadsföring inom mötes- och upplevelseindustrin.

1 september 2024

15 april 2024

1 september 2025

Entreprenöriellt tänkande och handling är en viktig del i lärandet. Du kommer att arbeta kreativt och gränsöverskridande med att planera, leda och genomföra projekt redan från början av utbildningen. Med kunskap om omvärld och trender lär du dig prioritera rätt i ett föränderligt medielandskap. Du kommer kunna värdera en god idé och bedöma kreativa lösningar, samt arbeta med Event Marketing och Brand Experience.

Utbildningen ger dig kunskaper för att arbeta i en ledande position med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal med kundens mål i fokus. Din förmåga att kommunicera med kunder och medarbetare fördjupas, då du lär dig ta ett övergripande ansvar från uppstart till effektmätning.

LIA (PRAKTIK)
En stor del av utbildningen består av LIA (lärande i arbete), vilket är yrkeshögskolans version av praktik. Under LIA:n får du träning i yrkesrollen och kontakter i arbetslivet som mycket väl kan leda till jobb efter examen.

ATT ARBETA MED EVENT MARKETING & MANAGEMENT
Event Marketing & Management är en växande bransch med ett ständigt ökat behov av projektledare med utvecklande och inspirerande idéer. Som projektledare planerar, leder och styr du projekt samt skapar ett kreativt arbetsklimat i arbetsgruppen. Arbetsområdet är brett och omfattar alla marknadsföringsformer som handlar om kommunikation, fysiska och digitala upplevelser och möten mellan människor.

Efter avslutad utbildning kan du bland annat arbeta som projektledare, produktionsledare, eventproducent, eventarrangör och projekt/marknadskoordinator.

Göteborgs Stad, Yrgo