Digital marknadskommunikatör

Bunden | Linköping

Studera till Digital marknadskommunikatör. Följ med och agera i det nya landskapet och förstå hur din verksamhet ska kommunicera för att hänga med

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Utbildningen Digital marknadskommunikatör är för dig som vill arbeta med kommunikation och marknadsföring! Bli expert på varumärkesbyggande, grafisk produktion och marknadsstrategier.

Som digital marknadskommunikatör är du en viktig spelare i att utveckla verksamheters digitala närvaro. Du är ansvarig för att planera, genomföra och analysera digitala marknadsföringsaktiviteter för att stärka varumärket och öka försäljningen.

Du producerar och publicerar målgruppsanpassat innehåll till webb och digitala kanaler som kan bestå av text, bild, ljud och rörligt material. Med ett öga för detaljer och ett kreativt sinne skapar du allt ifrån artiklar, webbsidor, inlägg i sociala medier, kundresor, annonsering och mycket annat marknadsmaterial. Du arbetar både strategiskt och operativt med att förmedla budskap och bygga relationer mellan målgrupp och varumärke.

Plushögskolan AB - Affärshögskolan