Trafiklärare

Bunden | Kalmar

Brinner du för att utveckla andra, vill ha ett spännande yrke med god arbetsmarknad? Sök oss om du vill ha MYCKET praktisk träning!

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

Undervisningsspråk Svenska

9 september 2024

15 maj 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Trafiklärarutbildningen är en yrkeshögskoleutbildning som omfattar tre terminers studier, motsvarande 300 yrkeshögskolepoäng / 60 veckor. Utbildningen består av både teori och praktik. SYAB satsar mycket på praktisk övning vilket är uppskattat både hos studenter och våra LIA skolor.

Vi bedriver både utbildningen både bunden och DISTANS. ca 50 % av utbildningen består av teori och praktisk undervisning. Vissa teoretiska lektioner sker digitalt så du kan delta hemifrån. 25% av utbildningen är du på en trafikskola på LIA och 25% av utbildningen har du självstudier.

Som trafiklärare kommer du att undervisa blivande bilförare att köra säkert och miljömedvetet. Det är ett roligt och omväxlande yrke för dig som ser utmaningen i att få andra att lyckas. I det dagliga mötet med elever kommer du själv att utvecklas som pedagog och coach då varje lektion innebär individuella lösningar för framgång. Du kommer att få arbeta med människor i olika åldrar, med olika kulturell bakgrund och olika etniciteter. Ett socialt och spännande jobb.

Framtiden på arbetsmarknaden
Trafiklärare är idag ett bristyrke och det finns goda chanser till anställning efter utbildningen. Det finns även möjlighet att utbilda sig vidare till tunglärare, risk-utbildare, förarprövare m.m.

SYAB Gruppen AB