IT-projektledare

Bunden | Mölndal

Projektledare inom it och digitalisering är ett framtidsyrke med hög efterfrågan. Efter utbildningen har du stora karriärs- och utvecklingsmöjligheter

Omfattning 320 YH-poäng (ca 1,5 år)

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Som It-projektledare arbetar du med att ta fram anpassade systemlösningar tillsammans med din kund och ditt team. Som projektledare behöver du inte vara en teknisk expert men du behöver ha en grundläggande förståelse för tekniken så att du kan leda teamet och fatta rätt beslut.

Under utbildningen ger vi dig kunskaper om hård- och mjukvara och lär dig att hantera olika nätverk. Vi lär dig grunderna inom mjukvaruutveckling och om programmens olika användningsområden.

Lär dig att arbeta i en föränderlig miljö och att vägleda andra genom projekts oundvikliga upp- och nedgångar. Vi ger dig verktygen att leda en grupp, lägga upp en strategi och hantera kritiska tidsplaner.

Utbildningen avslutas med en 16 veckor lång LIA-period där du som studerande får kliva ut i arbetslivet, knyta kontakter och testa dina kunskaper i en verklig miljö.

Du läser utbildningen antingen på plats i Mölndal, strax söder om Göteborg.

Yrkeshögskola Campus Mölndal