Byggnadsingenjör BIM

Bunden | Solna

Vill du ha ett omväxlande, stimulerande, kreativt och socialt arbete där du använder såväl teoretiska som praktiska färdigheter?

1 augusti 2024

1 augusti 2025

Hur kommer byggnaden att se ut när den är klar? Kommer köket att få tillräckligt med solljus? Är det någon risk att taket kollapsar av blötsnö? Dessa frågor och många fler kan besvaras innan första spadtaget, med en BIM-modell. Det handlar om att skapa virtuella prototyper i 3D 4D 5D, vilket gör det möjligt att visualisera, granska och utvärdera byggprojekt redan på planeringsstadiet.

Utbildningen
Du kommer att få en bred helhetssyn vad gäller hela byggprocessen, under hela byggnadens livscykel, från planeringsstadiet till förvaltning och slutligen rivning. Du får kunskap om byggteknik, -fysik, -konstruktion och installation. För att kunna bli en bra projektör kommer utbildningen ge värdefulla kunskaper inom byggteknik, byggfysik och konstruktionsteknik.

Nackademin AB