Säkerhetsingenjör

Bunden | Södertälje

Yrkesrollen Säkerhetsingenjör - ny karriär med tekniska lösningar och säkerhetsarbete för att förebygga hot och skapa trygghet.

Undervisningsspråk Svenska

2 september 2024

3 maj 2024

1 augusti 2025

Ett utbildningsprogram till yrkesrollen Säkerhetsingenjör - med tekniska färdigheter, förståelse för aktuella lagar och breda kunskaper inom säkerhetsarbete får du en unik kompetens i säkerhetsbranschen.

Programmet startar med en introduktionsperiod som är inriktad på att du ska börja din resa mot en ny yrkesroll. Jobb och karriär inom säkerhetsbranschen är sedan något som är i fokus under hela din tid på Campus Telge. Du får en teknisk grundutbildning inom el- och larmteknik som du sedan bygger på med kurser inom olika ämnen som kriminologi, projektering och IT-säkerhet. Under LIA-kurs får du prova på yrket på ett säkerhetsföretag och kan etablera ett nätverk redan under studietiden.

Utbildningen är platsförlagd på Campus Telge i Södertälje, i moderna lokaler i anslutning till Södertälje Science Park och KTH Campus Södertälje.

Södertälje kommun, Campus Telge