Account Manager IT Sales

Bunden | Göteborg

YH-utbildning för dig som söker en framtid som B2B-säljare inom den expanderade IT-branschen.

26 augusti 2024

15 maj 2024

1 augusti 2025

IT-branschen blir allt mer komplex och för att kunna arbeta med försäljning inom området ställs höga krav på kompetens, både inom försäljning och inom teknik. I och med att IT-branschen expanderar åt alla håll finns ett stort behov av just denna säljinriktning.

Utbildningen Account Manager IT Sales är framtagen i samarbete med IT-företag på marknaden. Detta för att erbjuda en marknadsrelevant utbildning som motsvarar den kompetens som eftersöks av företagen.

Yrkesrollen förenar teknik med försäljning i en härlig mix! Med Yh-utbildningen Account Manager IT Sales blir du en kvalificerad säljare med teknisk förståelse. Utbildningen ger dig kompetens inom bland annat teknik/produktkunskap, projektledning, marknadsföring, affärsjuridik och affärsengelska. Du får alltså alla de viktiga verktyg och kunskaper som du behöver för att göra affärer inom IT-branschen.

Efter utbildningen kan du arbeta med att sälja lösningar inom IT-området till företag, organisationer och kommuner. Framtidsutsikterna för yrkesrollen är mycket goda och möjligheterna till en gynnsam karriär är många.

Efter examen kan du arbeta som exempelvis:

Account Manager IT Sales
Affärsutvecklare IT
IT-säljare

OM SÄLJ & MARKNADSHÖGSKOLAN

Sälj & Marknadshögskolan grundades 1996 och är idag en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning i försäljning och marknadsföring. Efter en utbildning hos oss har stora möjligheter till anställning i just den bransch som intresserar dig. Drivna säljare och digitala marknadsförare efterfrågas i alla branscher!

Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB