Tandsköterska

Bunden | Malmö

Vill du både jobba med tandhälsa och leenden, och möta många olika människor under en arbetsdag? Då är YH Tandsköterska ett perfekt val för dig!

Omfattning 325 YH-poäng (ca 1,5 år)

1 januari 2025

1 januari 2026

När du utbildar dig till tandsköterska inom yrkeshögskolan skaffar du dig den kompetens som motsvarar arbetslivets krav för att få en anställning som tandsköterska.
Tandsköterskans huvudsakliga arbetsuppgifter är att assistera tandläkaren och att arbeta som profylaxtandsköterska med egna patienter.
Som tandsköterska arbetar du även med teamtandvård som innebär arbete och ansvarsfördelning inom tandvårdsteamet.

Yrkeshögskoleutbildningen till tandsköterska i Malmö finns på Fredriksbergsgatan 16 och hör till Komvux Malmö. Utbildningen är fördelad på 3 terminer, 65 veckor som ger totalt 325 yrkeshögskolepoäng.

Under utbildningstiden ingår det tre kurser av Lärande i arbete (LIA) på sammanlagt 16 veckor. Våra LIA-platser finns både inom Folktandvården och inom privattandvården.
Mer information finns på vår hemsida

Yrkeshögskolan Malmö stad