Ljud och musikproducent

Bunden | Jönköping

Utbildningen vänder sig till dig som vill få en karriär i musikbranschen och få en utvecklande roll inom populärmusik, film och sounddesign

Undervisningsspråk Svenska

1 augusti 2024

Utbildningen vänder sig till dig som vill få en karriär i musikbranschen och få en utvecklande roll inom populärmusik, film och dataspels ljudutveckling, till exempel som musikproducent, musikentreprenör eller ljudproducent inom spel och filmbranschen .

Du kommer bl.a. att lära dig om hur man bäst marknadsför och artistprofilerar sin musikproduktion, processerna inom låtskrivande och musikproduktion, kanalerna som finns att sprida sin musik inom samt det nya europeiskt upphovsrättsdirektivet.

Du får också kunskaper och verktyg för att avtalsrätt, projektledning, marknadsföring, musikbranschens historia och utveckling. Utbildningen har skräddarsytts i samarbete med ledande artister och musikbranschen för att hjälpa de studerande att möta utmaningarna ute i musikvärlden.

Utbildningen är tvåårig och är på plats i Jönköping obligatoriskt 3 dagar i veckan.
I utbildningens ledningsgrupp ingår representanter från bland annat musik, dataspel och filmbranschen.

För undervisningen ansvarar erfarna utbildare och undervisningen gästas också av kända – erkänt duktiga föreläsare från musikbranschen.

Jönköpings kommun