Food & Beverage Manager

Bunden | Stockholm

Denna YH-utbildning är för dig som vill ha en ledande roll inom hotell- och restaurangbranschen. Studera var du än befinner dig – med FEIFLEX!

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

9 september 2024

2 maj 2024

En Food & Beverage Manager har en ledande befattning inom hotell- och restaurangbranschen, ofta med ansvar för såväl lönsamhet och drift som personal och kvalitetssäkring. Denna utbildning syftar till att ge dig kompetens för att kunna driva och utveckla en restaurang samt leda personalgrupper på ett inspirerande och professionellt sätt.

Exempel på yrkesroller är Food & Beverage Manager, kökschef, driftschef och restaurangchef.

Om YH-utbildning på FEI:
FEI grundades 1888 och är en av Sveriges främsta utbildningsaktörer. Vårt goda rykte inom näringslivet och internationella nätverk ger dig en stor fördel hela vägen från studier till arbete.

Alla våra YH-utbildningar genomförs med hybridkonceptet FEIFLEX som möjliggör att du kan studera på plats och på distans. Med vår ledande FEIFLEX-teknik får du den bästa studieupplevelsen – oavsett om du deltar i våra lokaler på attraktiva adresser eller online i realtid.

Kurser:
• Ansvarsfull alkoholservering