Beredskaps- och Säkerhetssamordnare

Distans | Göteborg

Utbildningen Beredskaps- och säkerhetssamordnare är för den som söker en allomfattande utbildning inom säkerhet, kris- och beredskapsarbete.

26 augusti 2024

Säkerhetsbranschen är under tillväxt och behovet av kompetent personal följer samma kurva. De krav som ställs är ofta höga, eftersom arbetsområdet spänner över många yrkesdiscipliner och är under utveckling. Man ska kunna förutse risker och kontinuerligt arbeta med organisationens säkerhetsmedvetande, oavsett om man arbetar inom privat näringsliv eller inom offentlig sektor som stat, länsstyrelse eller kommun.

Dagens komplexa samhälle med fler risker och ny lagstiftning innebär ett större behov av robusthet och hållbarhet. Det ställer i sin tur högre krav än tidigare på kompetens hos personer som arbetar med säkerhet.

Svenska Ledargruppen har samlat alla yrkeshögskole- och uppdragsutbildningar under vår Risk Management Akademi RMA. Våra utbildningar ger fördjupade kunskaper och de bästa förutsättningarna för att ytterligare utvecklas i en karriär inom säkerhetsbranschen.

Svenska Ledargruppen AB