Ridlärare

Bunden | Vreta Kloster

Denna utbildning vänder sig till dig som vill ha en yrkesutbildning inom hästnäringen. Du får kunskaper som leder fram till ridlärarexamen.

Undervisningsspråk Svenska

1 maj 2025

HÄSTHÅLLNING – RIDLÄRARE – HÄSTFÖRETAGANDE
Denna utbildning vänder sig till dig som vill ha en yrkesutbildning inom ridning och som vill ha fördjupade kunskaper och färdigheter inom hästområdet. Utbildningen riktar sig också till dig som vill bli egen företagare eller till dig som vill få en anställning inom hästområdet. Du får här praktiska och teoretiska kunskaper som efter avslutad utbildning kan ge dig ridlärarexamen.

Vreta utbildningscentrum har en mycket hög målsättning att förbereda dig för yrkesarbete inom hästsektorn. Vi har fina nybyggda stallar, stora ridhus, välutbildad och engagerad personal.

Utbildningen är på 80 veckor som är förlagda under c:a 1,5 år. Du börjar första året skolförlagt tidigt på sommaren och har sedan ha LIA (praktik) under vinterhalvåret. För att sen komma tillbaka sommaren därpå och ha skolförlagt igen, utbildningen avslutat med en ytterligare en LIA period och skolförlagda examinationsveckor.

Östergötlands läns landsting - Vreta utbildingscentrum