Account Manager

Bunden | Helsingborg

Vill du jobba med komplex försäljning? Utbilda dig till Account Manager för goda arbets- och utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch!

6 januari 2025

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Grit Academys utbildning till Account Manager
Account Manager är yrket för dig som vill jobba med ansiktet utåt och skapa långsiktiga affärsmöjligheter som företagssäljare. Du bygger upp kundrelationer från grunden och hjälper kunder att hitta lösningar utifrån deras behov, samtidigt som du frodar ett ekonomiskt utbyte. Vår utbildning i Helsingborg sträcker sig över två år och ger dig teoretiska och praktiska färdigheter som gör dig redo att möta arbetslivet!

Account Manager är ett yrke med hög efterfrågan på marknaden – vilken bara förväntas öka de kommande åren. I denna yrkesroll arbetar du med försäljning och relationsskapande i fokus, med syftet att skapa långsiktiga och lönsamma relationer till företagskunder. Det är ett socialt yrke som fyller en viktig nyckelposition för ett företags lönsamhet. Den alltmer globala och digitaliserade marknaden ställer höga krav på dagens Account Managers, men erbjuder också högre utsikter för den med rätt utbildning, kunskap och drivkraft. Utbildningen öppnar därför för många jobbmöjligheter inom branschen, där det dessutom finns goda chanser till utveckling och avancemang.

Efter att du genomfört vår utbildning till Account Manager kan du arbeta som
· Account Manager
· B2B-säljare
· Företagssäljare
· Key Account Manager
· Säljkonsulent

Yrkestitlarna är många men har alla fokus på de komplexa säljprocesser som sker mellan företag, med inriktning på lönsamhet och ekonomisk effektivitet.

Varför Grit Academy?
På Grit Academy kombinerar vi kunskap och inlärning med beteende och personlig utveckling. Våra utbildningar ger därför dig som studerande rätt kompetenser för att komma in på arbetsmarknaden, men även rätt attityd för att lyckas och nå dina mål.

För mer information, se www.gritacademy.se

Grit Academy