Internationell Sommelier - Matsalsschef

9 augusti 2024

15 maj 2024

1 augusti 2025

Påbörja din sommelierkarriär hos oss!
Internationell Sommelier – Matsalschef är en utbildning för dig som vill veta allt om vin, är social och trivs med att möta nya människor. Ditt önskemål är en utbildning som aktivt förbereder för yrkesrollen som sommelier och att de nya kunskaperna sätts på prov redan under studietiden.

Målet med utbildningen är att du efter examen ska kunna arbeta som sommelier inom hotell-och restaurangbranschen. Vi har utvecklat utbildningen i nära samarbete med de främsta branschföreträdarna. Vår yrkeshögskoleutbildning innefattar studier med restaurangpraktik. Utbildningen kombinerar teoretisk och praktisk kunskap. Du får en fördjupad kunskap om dryck, mat och dryck i kombination samt sommelierens roll. Du får lära dig om råvaror, ledarskap och service. Utbildningen förbereder dig för yrkesrollen som sommelier både nationellt och internationellt. Dessutom möter du många framstående branschprofiler som ger dig unika möjligheter att bygga upp ditt kontaktnät.

Restaurangakademien AB