Traditionellt grafiskt hantverk

Bunden | Sunne

Utbildningen fokuserar på hela produktionskedjan inom grafisk produktion med fokus på hantverket och förankrar detta i en historisk grund.

26 augusti 2024

20 maj 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

Traditionellt grafiskt hantverk är en tvåårig YH-utbildning på Brobygrafiska designskola i Sunne, Värmland. Utbildningen går på heltid, är avgiftsfri och CSN-berättigad. I studierna ingår 24 veckors LIA-praktik (Lärande i arbete) som sker under två tillfällen.

Utbildningen är utmärkt för dig som är intresserad av grafiskt hantverk, som bokbindning och grafisk produktion och vill lära dig det senaste inom grafisk mjukvara samtidigt som du får jobba med händerna. Under de här två åren läggs fokus på att kunna skapa och producera.

Förutom goda kunskaper i grafisk produktion som teknik på hög nivå, bidrar Brobygrafiska med en stimulerande studiemiljö där du utmanas och utvecklas.

Gillar du grafisk produktion av olika slag, vill ha kunskap om det tekniska som ligger bakom designen och arbeta med fysiska grafiska produkter? Då ska du söka till den här utbildningen!

Sunne kommun/Brobygrafiska