Operativ ledare – inriktning Revenue Management

Distans | Båstad

Kombinera jobb och studier och ta nästa steg i din karriär. Utveckla ditt ledarskap, medarbetare, verksamhet; genererar nätverk och erfarenhetsutbyte.

Examen Ingen examen

Kvalifikationsnivå (SeQF) Inte nivåplacerad

1 september 2024

1 september 2025, 1 september 2026

Kombinera jobb och studier! Semidistans! Utveckla dig själv, ditt ledarskap och verksamheten du jobbar i!

Akademi Båstad Yrkeshögskola utbildar framtidens ledare inom affärsutveckling, digital transformation och Revenue Management.

Utbildningen riktar sig främst till personer i besöksnäringen som önskar personlig utveckling, bli tryggare i sin ledarroll eller är redo att ta en större ansvarsroll och ta ett steg vidare i karriären.
Utbildningen riktar sig även till arbetsgivare som vill kompetensutveckla och lyfta sin personal. Med utbildningen har ni arbetsgivare möjligheten att få framtidens ledare som får verksamheten att växa på ett hållbart sätt!

Under 10 månader lär du dig mer om hur Revenue Management, räkna på hur du kan optimera din verksamhet och öka intäkterna och när du arbetat igenom affärsplanen och förstår din business går ni in på nya sätt att sälja och tillsammans med verktyg inom ledarskap förstå hur du motiverar dig själv, ditt team och verksamheten i ett förändringsarbete. Idag gäller det att konstant utveckla din verksamhet och dig själv på det personliga planet. Många utvecklas på det personliga planet och känner sig tryggare och säkrare i sin arbetsroll efter utbildningen.
Som operativ ledare är det viktigt att få en helhetsyn på ekonomin med fokus på optimering och lönsamhet för att kunna ta lönsamma beslut. Därför har vi valt ut det bästa och viktigaste som krävs för denna yrkesroll och det får du genom kurserna Operativt ledarskap, Ekonomi - Revenue Management och Affärsstrategi.

Du kan med fördel kombinera ditt arbete med studier. Utbildningen sker på semidistans vilket innebär ca 9 fysiska träffar, däremellan digitala föreläsningar/eget arbete. Under studieåret lär du dig hur olika faktorer påverkar en verksamhet, hur utvecklingsstrategier skapas och du får verktyg för hur du och dina medarbetare ska arbeta för att nå uppsatta mål på ett hållbart sätt.

Efter utbildningen kan du exempelvis jobba som
• Operativ ledare inom en verksamhet inom besöksnäringen
• Revenue Manager - junior
• Chef, platsansvarig, anläggningsansvarig, avdelningschef på en mindre, medelstort eller stort företag inom besöksnäringen.
• Fortsätta och utveckla din egna verksamhet inom besöksnäringen

Hör en av våra tidigare studerande och arbetsgivare berätta: https://youtu.be/nsfAC6tyFWY https://youtu.be/FVpIpI3AJI4 https://youtu.be/aiCYrnEyv1U

Båstads kommun Akademi Båstad