Byggledare - bygg och anläggning

Bunden | Norrköping

Vill du vara ”spindeln i nätet”, ta ansvar och lösa problem? Utbilda dig i så fall till byggledare—bygg och anläggning.

26 augusti 2024

9 juni 2024

1 augusti 2025, 1 augusti 2026

FRAMTIDSUTSIKTER
Arbetsmarknaden är på sikt mycket god för utbildade Byggledare. Enligt Boverkets prognos behövs 67000 nya bostäder varje år fram till 2030 i Sverige även om byggandet just nu är på en lägre nivå. I Norrköping planeras 15000 st nya bostäder fram till 2035. Dessutom väntar spännande andra spännande samhällsbyggnadsprojekt såsom Inre hamnen.

Även Linköping växer, bland annat med en ny stadsdel, Djurgården.
Regionen är i stark tillväxt. Infrastrukturprojektet Ostlänken, med byggtid mellan 2024-2034, kommer inte bara att skapa en ökad efterfrågan utan även initiera flera om- och nybyggnationsprojekt. Detta kommer att bidra till en efterfrågan på personer med byggledarkompetens.

Ta steget mot en framtid som byggledare, vår utbildning ger dig inte bara nödvändiga färdigheter som byggledare utan skapar en mångsidig grund för din framtid.

ARBETET SOM BYGGLEDARE
Att arbeta som Byggledare innebär bl.a. att du ska ha koll på hela eller delar av byggprocessen. Att ha ordning och reda är en förutsättning. Du måste arbeta projektorienterat och vara duktig på att kommunicera då du har mycket kontakter med människor inom olika yrkeskategorier. Du bör vara intresserad av att leda andra då du kan ha personalansvar. Under byggets gång måste du också ha koll på ekonomin, budget och tidsplan. Du kommer behöva kunna lösa byggtekniska problem och hantera kontraktsfrågor. Vi utbildar dig för att kunna jobba med byggledning på något sätt. Beroende på intresse kan du arbeta som arbetsledare, byggprojektledare eller liknande på ett byggföretag. Du kan också arbeta som bygg- eller projektledare på ett byggkonsultföretag, fastighetsbolag, på en myndighet eller inom en kommun.

Vi kommer att ge dig verktygen för att klara utmaningarna i din nya yrkesroll då du bl.a. kommer att läsa självklara bygg- och anläggningsinriktade kurser men även entreprenadjuridik, arbetsrätt, ledarskap, projektledning, mätteknik, hållbart byggande och projektekonomi.

East Sweden Business School AB